Тема. Генріх Гейне «Задзвени із глибини». Втілення у вірші краси весняної природи
Мета: ознайомити учнів із життям та творчістю німецького поета Г.Гейне; розвивати
вміння знаходити в творах описи природи, розкривати їхнє емоційне забарвлення,
визначати ставлення поета до природи, формувати навички виразного читання
поетичних творів; виховувати вдумливого читача, любов до природи, поезії,
естетичні смаки.
Обладнання: портрети Г.Гейне, Л.Первомайського, О.Блока,
П.Чайковського
Епіграф уроку
Гуляю між квітками,
І сам між них розквітну.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Тест на
знання літературознавчих термінів. (кожна правильна відповідь – 2 б)
1.
Опис природи в художньому творі – це…
(пейзаж)
2.
Обраний вислів, який вживається в
переносному значенні й ґрунтується на уподібненні одного предмета /чи явища/
іншому – це… (метафора)
3.
Те, про що йдеться в художньому творі –
це… (тема)
4.
Основна думка художнього твору – це…
(ідея)
5.
Інакомовне зображення рис характеру,
поведінки, суспільного життя – це… (алегорія)
6.
Різне протиставлення пов’язаних між
собою героїв, становищ, характерів – це… (антитеза)
Репродукції картин "Пейзаж"
Г.Гейне Л.Первомайський
О.Блок П.Чайковський
Тема. Творче
наслідування поем Гомера «Іліада» та «Одісея» П.В.Мароном в його поемі «Енеїда»
Мета: шляхом
аналізу текстів поем переконатися в творчому наслідуванні поем Гомера
італійським поетом П.В.Мароном при написанні поеми «Енеїда»; узагальнити та
поглибити знання учнів.
Обладнання: тексти
поем, карта Римської імперії, портрети Гомера, Вергілія та ілюстрації до
творів.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Робота з епіграфом до уроку.
Мертвий з
Аіду скоріш
вернеться
знов до життя,
Ніж його
древні пісні
кануть у млу
забуття.
- Як ви розумієте вислів?
- Чи можна сказати, що слова пророчі?
Учні висловлюють свої думки.
Учитель. Сьогодні ми маємо віднайти в
творах великих поетів те спільне, що дасть підставу стверджувати про творче
наслідування Вергілієм поем Гомера.
- Згадаємо міфологічну та історичну основу цих творів.
Міфологічна
– міф «Суд Паріса».
Історична – дослідження і відкриття у 19 ст. Г.Шліманом руїн Трої на пагорбі Гіссарлик у сучасній
Туреччині.
- Згадайте, яку межу переслідував Вергілій, створюючи поему «Енеїда»?
- Зі скількох частин складається «Енеїда»? Скільки це книг?
- Чому вчені називають «Енеїду» Одісеєю
мандрів Енея? (1-6 книг), а (7-12 книги) – Іліадою битв?
Висновок: саме це вчені і вважають творчим наслідуванням
Вергілієм, «Ілліади» Гомера.
переглянути повністю можна тут!