Творчі уроки

Тема. Генріх Гейне «Задзвени із глибини». Втілення у вірші краси   весняної природи

Мета: ознайомити учнів із життям та творчістю німецького поета Г.Гейне; розвивати вміння знаходити в творах описи природи, розкривати їхнє емоційне забарвлення, визначати ставлення поета до природи, формувати навички виразного читання поетичних творів; виховувати вдумливого читача, любов до природи, поезії, естетичні смаки.
Обладнання: портрети Г.Гейне, Л.Первомайського, О.Блока, П.Чайковського

Епіграф уроку

Гуляю між квітками,

І сам між них розквітну.

Хід уроку
І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
Тест на знання літературознавчих термінів. (кожна правильна відповідь – 2 б)
1.     Опис природи в художньому творі – це… (пейзаж)
2.     Обраний вислів, який вживається в переносному значенні й ґрунтується на уподібненні одного предмета /чи явища/ іншому – це… (метафора)
3.     Те, про що йдеться в художньому творі – це… (тема)
4.     Основна думка художнього твору – це… (ідея)
5.     Інакомовне зображення рис характеру, поведінки, суспільного життя – це… (алегорія)
6.     Різне протиставлення пов’язаних між собою героїв, становищ, характерів – це… (антитеза)

  Повністю переглянути можна тут!


 Репродукції картин "Пейзаж"


   

                                  Г.Гейне                                   Л.Первомайський

                                  О.Блок                                П.Чайковський 




Тема. Творче наслідування поем Гомера «Іліада» та «Одісея» П.В.Мароном в його поемі «Енеїда»


Мета: шляхом аналізу текстів поем переконатися в творчому наслідуванні поем Гомера італійським поетом П.В.Мароном при написанні поеми «Енеїда»; узагальнити та поглибити знання учнів.

Обладнання: тексти поем, карта Римської імперії, портрети Гомера, Вергілія та ілюстрації до творів.


Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Робота з епіграфом до уроку.

Мертвий з Аіду скоріш

вернеться знов до життя,

Ніж його древні пісні

кануть у млу забуття.

- Як ви розумієте вислів?
- Чи можна сказати, що слова пророчі?
Учні висловлюють свої думки.
Учитель. Сьогодні ми маємо віднайти в творах великих поетів те спільне, що дасть підставу стверджувати про творче наслідування Вергілієм поем Гомера.
- Згадаємо міфологічну та історичну основу цих творів.
Міфологічна – міф «Суд Паріса».
Історична – дослідження і відкриття у 19 ст. Г.Шліманом  руїн Трої на пагорбі Гіссарлик у сучасній Туреччині.
- Згадайте, яку межу переслідував Вергілій, створюючи поему «Енеїда»?
- Зі скількох частин складається «Енеїда»? Скільки це книг?
- Чому вчені називають «Енеїду» Одісеєю мандрів Енея? (1-6 книг), а (7-12 книги) – Іліадою битв?
Висновок: саме це вчені і вважають творчим наслідуванням Вергілієм, «Ілліади» Гомера.
переглянути повністю можна тут!

Вергілій                                           Гомер